сряда, 20 септември 2017 г.

Бъдете това, в което вярвате


Хати Лин, бабата на мъжа ми, беше за мен модел за подражание. Тя беше независима, забавна и изобретателна и доживя почти до сто години. Тя обичаше да пътува и да се забърква в приключения. Когато беше на деветдесет, се озовала близо до епицентъра на силно земетресение в Калифорния. Когато ги разтърсило, тя стояла до една врата в къщата си. Хванала се здраво и си помислила: “Ездата започва, трябва да се държа здраво!” Земетресението мятало тялото й назад-напред, но Хати се държала здраво. Когато трусовете престанали, тя заскимтяла от радост. Земетресението било върнало гърба й обратно в играта и усещането било невероятно. Земетресението й подействало като яка манипулация по гръбначния стълб, която я отървала от хроничната и неприятна болка в гърба. Ако нагласата й е била различна и тя си беше помислила, че идва краят на света, не смятам, че щеше да има такава положителна реакция.

Искам да бъда славна възрастна жена. Искам да поемам рискове, да уча нови неща и да танцувам до изнемога под звездите, независимо колко стара съм.

Но знам, че за да бъдеш славна възрастна жена, трябва да започнеш с това, че си славна млада жена. Трябва да започнеш тук и сега! Всички ние остаряваме с всеки изминал ден. Един ден вие и аз ще бъдем старици, ако ни е писано да доживеем толкова дълго.

Ние избираме дали да живеем в страх и да се държим според очакванията на другите хора за това какво е една възрастна жена или да си позволим да бъдем спонтанни и истински. Започнете сега. Колкото повече радост, задоволство и удовлетворение изпитвате в настоящия момент, толкова по-лесно тези качества ще се проявяват в идващите години.

Докато остаряваме е важно да откриваме радостта в настоящия момент, вместо да тъгуваме за онова, което някога сме били. В деня, когато станах на четиридесет, се оплаках, че остарявам. Медоу, която по това време беше на дванадесет години, каза: "Мамо, вярно е, че не си каквато си била навремето, но със сигурност не си толкова стара, колкото ще бъдеш. Наслаждавай се на четиридесетте." И беше толкова права. Всичко е перспектива. Сега съм на петдесет и две и четиридесет годишните ми изглеждат млади.

Майка ми е на осемдесет и четири години и живее в дом за ветерани от войната. Повечето време прекарва в леглото. Това ме натъжаваше, но тя каза: „Всъщност е страхотно да си лежиш през цялото време. Обичам да чета и сега мога да прочета съдържанието на сърцето си. А на всичкото отгоре, ми носят храната!” Бях впечатлена от способността й да открива радост в настоящето, вместо да упорства да бъде такава, каквато е била някога. Ако не се отказвате от онова, което сте били някога, ще бъдете нещастни. Ако откриете радост такива, каквито сте в момента, животът ви ще разцъфне…

Може да умрете на шестдесет или на тридесет, на десет, следващия месец или утре. Когато живеете така, като че ли всеки миг е последен - последният ви залез, последната дъга, последната ви целувка - животът става много по-ценен. Всъщност, става безценен!...
Която и да сте и в каквото и да вярвате, бъдете твърди, без колебание или угризение; бъдете всичко, в което вярвате…

Автор: Дениз Лин

Благодаря Ви, че бяхте с мен! Споделете статията с приятелите си! А тук съм приготвила още някои интересни неща за Вас:


Да получиш
живота си обратно
Сбогом Лупус
Танцувай със живота






Няма коментари:

Публикуване на коментар